Tylko u Nas jak uczyć bhp w 9 dni! - ppoż

kurs bhp online

Co daje outsourcing BHP

Outsourcing z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest częstym rozwiązaniem dla wielu firm i przedsiębiorstw, które decydują się na taką usługę w celu powierzenia spraw związanych z BHP odpowiednio wykwalifikowanym osobom. Warto jednak wiedz

Tylko u Nas jak uczyć bhp w 9 dni! - ppoż kurs bhp online
ieć, co dokładnie kryje się pod nazwą outsourcing. Samo pojęcie jest zapożyczone z języka angielskiego i składa się z połączenia trzech słów: outside-resource-using. Polega to na niczym innym, jak na wydzieleniu z przedsiębiorstwa niektórych realizowanych przez nie funkcji i przekazaniu ich innemu podmiotowi do wykonania. Outsourcing BHP ma więc na celu pełne przejęcie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy przez odpowiednią firmę. Jest to kompleksowa usługa oferowana pracodawcom zapewniająca obsługę wszelkich spraw dotyczących BHP. Firmy oferujące outsourcing BHP dbają o to, żeby wszystko, co konieczne, było zgodne z przepisami. Dbanie o bezpieczeństwo zarówno pracowników, jak i pracodawców oraz osób zarządzających jest celem nadrzędnym usług BHP.


Outsourcing z zakresu PPOŻ

Outsourcing z zakresu ochrony przeciwpożarowej jest często oferowaną usługą przez firmy zajmujące się także ogólnymi zasadami BHP. Nie powinno to dziwić, ponieważ zarówno ochrona przeciwpożarowa, jak i bezpieczeństwo i higiena pracy mają na celu zapewnienie bezpiecznych warunków pracy. Sama usługa outsourcingu polega na przekazaniu danych funkcji do realizacji firmie zewnętrznej. Jest to wygodne rozwiązanie, z którego korzysta wielu pracodawców, dlatego że outsourcing jest przeprowadzany przez specjalistów w danej dziedzinie. Zlecenie więc outsourcingu z zakresu PPOŻ pozwala na sprawdzenie, a w razie potrzeby wprowadzenie, odpowiednich zasad regulowanych przez przepisy prawne. W ramach outsourcingu ochrony przeciwpożarowej, prowadzonej bardzo często przez ratowników i strażaków, następuje przegląd i legalizacja sprzętu. Wraz z usługą outsourcingu połączony jest także audyt PPOŻ. Korzystanie z takich usług sprawia, że warunki zapewniające bezpieczeństwo w pracy są utrzymywane na wysokim poziomie.


Postępowanie powypadkowe

Wypadki oraz różne nieprzewidziane sytuacje są częścią życia każdego człowieka i czasem nie sposób przewidzieć oraz zapobiec nieszczęściu, czy to w domu, czy w pracy. W przypadku wystąpienia wypadku podczas pracy konieczne jest sporządzenie tak zwanej dokumentacji powypadkowej. Obowiązkiem pracodawcy jest przygotowanie takiego dokumentacji w przeciągu 14 dni od zgłoszenia wypadku. Jednak sporządzenie dokumentacji powypadkowej można zlecić zewnętrznej firmie, zajmującej się sprawami bezpieczeństwa i higieny pracy. W ramach takiej usługi jest także przeprowadzane śledztwo w sprawie zaistniałego wypadku wraz z profesjonalnym sporządzeniem potrzebnej dokumentacji powypadkowej. Firmy te zajmują się również sporządzaniem dokumentacji w sytuacji wystąpienia wypadku w drodze do pracy lub z pracy. Ponadto informują pracodawcę o kolejnych etapach w postępowaniu powypadkowym oraz obowiązkami pracodawcy. Usługa oferowana przez firmy BHP zapewnia profesjonalne podejście w kwestii postępowania powypadkowego.


Przepisy BHP zawarte w kodeksie pracy

Każda osoba związana w jakiś sposób ze środowiskiem pracy, czy to pracownik, czy pracodawca, słyszała o kodeksie pracy. Nic w tym dziwnego, ponieważ to właśnie w kodeksie pracy są zawarte zbiory norm oraz przepisów, które regulują prawa i obowiązki związane z pracą. Prawa te oraz obowiązki odnoszą się do wszystkich pracowników, niezależnie od podstawy prawnej ich zatrudnienia. Sam kodeks pracy składa się z rozdziałów, dokładnie z piętnastu, które określają konkretne zagadnienia dotyczące pracy. Przepisy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy znajdują się w dziale dziesiątym tego kodeksu. Bezpieczeństwo i higiena pracy, w skrócie BHP, występuje dokładnie pod taką samą nazwą w tytule dziesiątego działu kodeksu pracy. Mianem BHP określa się zbiór zasad, które dotyczą bezpiecznego i higienicznego wykonywania pracy, mające na celu ochronę pracowników. W zakres bezpieczeństwa i higieny pracy mogą wchodzić także inne dziedziny, takie jak ergonomia, medycyna pracy czy też psychologia pracy, jak również zagadnienie ryzyka zawodowego.


Odzież ochronna w pracy

Zapewnienie odpowiednich warunków pracy jest jednym z ważniejszych obowiązków pracodawcy wobec pracowników. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy określają odpowiednie normy, które pracodawca musi spełnić wobec pracowników. Jednym ze świadczeń, zawartych w przepisach BHP, jest zapewnienie odpowiednich środków ochronnych dla pracowników w postaci odzieży i obuwia, jeśli w danej pracy osoba jest narażona na kontakt ze szkodliwymi środkami i czynnikami środowiska pracy. Także w przypadku ryzyka zniszczenia lub zabrudzenia odzieży własnej pracowników, pracodawca ma obowiązek zapewnić odpowiedni ubiór i obuwie do wykonywanej pracy, w postaci tak zwanej odzieży i obuwia roboczego. Wszystkie środki ochrony zapewniane pracownikom są własnością zakładu pracy, czyli pracodawcy, na nim to więc spoczywa obowiązek ich czyszczenia i utrzymywania ich higieny zgodnie z przepisami sanitarnymi. Świadczenia, wynikające z przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, dotyczące zapewnienia odpowiednich środków ochrony i odzieży roboczej, są obowiązkiem pracodawcy.



© 2019 http://ppoz.lgd.org.pl/